"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday 17 June 2014

Ostematrix : Kalsium terbaik untuk tulang anda

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Pagi ni saya dapat ilham untuk bercerita tentang Ostematrik. Ostematrik adalah pil kalsium dari Shaklee. Shaklee ada kalsium? Ingatkan Shaklee ni supplement untuk ibu menyusu je. Hehe. Shaklee ada macam-macam jenis produk tau. Bukan supplement je, pencuci muka, sabun basuh pinggan, basuh baju malah penapis air pun ada. Yang lain-lain ni saya akan ceritakan di entri lain ya.

Kebiasaannya waktu pagi nak bangun dari katil, saya akan jalan terhencut-hencut. Masalah ni dah lama dah, bermula dari saya mengandung lagi. Semasa mengandung saya tak tahu itu adalah simptom kekurangan kalsium. Ingatkan sebab berat badan bertambah mendadak. Selepas melahirkan Fateh, masalah tu masih tak selesai. Tiap kali nak bangun pagi je sakit kaki. Tanya husband, husband kata saya kurang kalsium. Husband suruh saya tingkatkan pengambilan susu. Saya minum susu sehari dua atau tiga kali. Saya memang suka minum susu, tapi kalau banyak-banyak sangat minum, kembung dengan susu je la perut saya ni. Haha.

Sakit kaki. Tiap pagi saya kena urut kaki bagi kurangkan rasa sakit.

Jadinya dua minggu lepas, sebab tak tahan selalu sakit kaki (plus takut gigi luruh..huhu takut) saya try makan Ostematrik dua biji sebelum tidur. Pagi esoknya bila bangun tidur, kaki saya tak rasa sakit. Hehe. Gembira bukan kepalang lagi saya. Saya cerita pada suami, suami jawab " Memanglah, Ostematrix tu kan kalsium.." . Bukan saya tak tahu tu kalsium tapi itu respond refleks saya bila saya dapat manfaat dari Ostematrik ni.

Semalam saya makan Ostematrix empat biji sebelum tidur. Lagipun memang cadangan pengambilan adalah empat biji. Sebelum ni saya ambil dua biji sebab saya dah ambil susu tiap-tiap pagi dan malam. Bangun pagi tadi, turun naik tangga tiga empat kali dah tak rasa sakit. Betullah kata orang, kita akan mula hargai masa sihat kita bila kita dah mula sakit.

Soalan. Ostematrik ni manfaatnya untuk tulang dan gigi sahaja ke? Tak.. sebenarnya banyak lagi manfaat Ostematrik. Jom jenguk-jenguk manfaat Ostematrik yang lain.


Manfaat Utama ;

1) Menguatkan tulang
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (reickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi / kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.

2) Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3) Meringankan stress
Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4) Memperbaiki masalah haid
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5) Pengalkalian tubuh
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan meransang detoksifikasi.

6) Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


Bagaimana memilih kalsium yang terbaik?

  • Pilih kalsium yang di lengkapi dengan vitamin D, magnesium, fosforus, zinc, kuprum, manganes dan boron untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 
  • Elakkan produk yang di buat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum. 
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Thanks for reading !
Semoga bermanfaat..
^_^


Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan dari rumah sehingga 4 hingga 5 angka sebulan?

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;
Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

Nikmati penjimatan harga sehingga 20% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran keahlian hanya RM65 sahaja sekali seumur hidup dan anda berpeluang menikmati pelbagai keistimewaaan lain selepas mendaftar sebagai ahli.

No comments:

Post a Comment