"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday 9 June 2014

Kelebihan Vitamin E Complex Shaklee

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Dah hari ke sembilan dalam bulan Jun, baru nak update tentang produk promo bulan ni. Tak apa la, dari tak update, baik ada jugak walaupun terlewat sedikit kan? Entri ni saya nak cerita tentang kelebihan Vitamin E Shaklee. Kalau orang yang obses nak cantik mesti tahu kan fungsi vitamin E? Saya first time guna vitamin E lepas kenal Shaklee. Sebelum ni pernah terlintas di hati nak beli di farmasi tapi tak terbeli-beli. Rupa-rupanya jodoh dengan vitamin E Shaklee.

Sebelum tu jom kita tengok kriteria pemilihan vitamin E yang terbaik.

1) Sumber semulajadi.

  • Biasanya sumber boleh di tentukan melalui label makanan tambahan. Satu huruf "d" yang kecil menunjukkan sumber semulajadi (d-alfa-tocoferol).
  • Satu huruf "I" atau "dl" yang kecil biasanya menunjukkan sumber tiruan atau sumber kimia (Ialfa-tokoferol atau dl-alfa-tokoferol).
  • Sebabnya kenapa perlu pilih sumber semulajadi ialah ianya lebih mudah di gunakan oleh tubuh badan berbanding sumber tiruan. Kacang soya merupakan sumber terbaik bagi vitamin E semulajadi.

2) Carikan perkataan "mixed tocopherol" atau "mixed tocopherol concentrate" dalam label.
  • Ini menunjukkan campuran baik antara alfa-tokoferol dengan lain-lain tokoferol yang wujud dalam alam semulajadi.

3) Pilihkan makanan tambahan vitamin E yang juga membekalkan selenium.
  • Kesan vitamin E dengan selenium adalah bersifat sinergistik - iaitu jika di serap bersama, keberkesanan setiap vitamin itu saling di pertingkatkan oleh satu sama lain.

Perbezaan Shaklee 

Istimewanya vitamin E Shaklee memenuhi semua piawaian di atas. Di buat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E. Di ekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan di gabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Sumber vitamin E Shaklee

Vitamin E Shaklee mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajdi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina.

Adakah anda mengambil Vitamin E dengan cukup?

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas - 1 kg biji gandum, 500 ml minyak safflower, 8 kg bayam, 500 g badam. Dan 400IU vitamin E ini boleh di peroleh dari sebiji vitamin E Shaklee sahaja. 

Menarik kan? Sebab tu kami sekeluarga memilih Vitamin E Shaklee. Sesuai untuk lelaki dan perempuan. Suami isteri boleh makan sama-sama. Sebotol hanya RM 149, tahan sehingga 4 bulan kalau seorang yang makan. Tapi bulan ni harga vitamin E lagi murah, kenapa?

PROMO VITA-E COMPLEX
Dengan setiap pembelian set promo beli 6 percuma 1 anda layak untuk mendapat penjimatan sehingga RM300++ (Terms & Condition apply)

1) Special members price
2) Free Shaklee membership (worth RM 65)
3) Cash bonus.

Nota : Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotena, vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.

Thanks for reading !
Semoga bermanfaat..
^_^

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan dari rumah sehingga 4 hingga 5 angka sebulan? 

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;

Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

Nikmati penjimatan harga sehingga 20% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran keahlian hanya RM65 sahaja sekali seumur hidup dan anda berpeluang menikmati pelbagai keistimewaaan lain selepas mendaftar sebagai ahli.


No comments:

Post a Comment