"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 11 June 2014

Manfaat Vitamin E Shaklee

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Pagi ni nak share tentang vitamin E Shaklee lagi. Bulan ni promo vitamin E, mestila kena banyakkan sharing vitamin E. Rugi tau tak grab vitamin E bulan ni, bukan selalu Shaklee buat promo vitamin E ni. Sebelum ni saya ada cerita kelebihan vitamin E Shaklee berbanding kebanyakan vitamin E jenama lain. Hari ni saya nak kongsi manfaat yang pengguna boleh dapat dari vitamin E Shaklee ini.

Sebelum itu, saya nak berkongsi sedikit info. Di dalam buku "Prescription For Longevity" karangan Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E.

Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200IU. Sebiji softgel vitamin E Shaklee mengandungi 400IU.

Sumber Vitamin E Shaklee

Manfaat utama :

1) Melindungi jantung.
  • Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat - melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestreol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

2) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif .
  • Kajain pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

3) Anti-penuaan.
  • Satu kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot paha.

4) Anti-oksidan yang kuat.
  • Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

5) Kelestarian tenaga.
  • Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

6) Memperbaiki arthritis.
  • Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

7) Menghalang keguguran.
  • Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus se[erti hot flush. Di gunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.

8) Memperbaiki parut.
  • Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh di kenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Sangat banyak manfaat yang akan anda dapat dengan pengambilan vitamin E Shaklee. Bukan saja untuk cantik, malah untuk kesihatan juga. Jom tengok apa kata pengguna yang berpuas hati dengan hasil penggunaan Vitamin E Shaklee ini.

Testimoni 1 :

" After 1 month and 2 weeks menggunakan Vit E. Inilah hasilnya..kulit rasa lebih flawless. Sekarang ni dah start guna Vit E & Vit C. Alhamdulillah.. Hasil yang lebih positive. Bekas jerawat dah makin hilang. Thank yot my dearie sis Nur Najmah Salleh for introducing me such as awesome product. Dia yang perasan muka saya kusan dan tak berseri dan suggest ambil vit E. Tq tq :-) ... Love Shaklee and my sis "



Testimoni 2 :

" Assalam..saya ingin berkongsi sedikit pengalaman. Hampir sebulan saya mengamalkan pengambilan vitamin E complex, lubang parut jerawat di muka saya semakin kurang. Saya fikir jika menambah vitamin C, vitamin B complex, esp, tentu kesannya akan lebih menggembirakan. TQ Shaklee. "



Testimoni 3 :

" Bila tengok balik gambar ni, macam tak percaya je. Wajah saya sekarang, boleh refer gambar profile.. masa gambar ni baru deliver 2nd baby. Sekarang yang hitam-hitam jeragat tu dah takde. tq to Hadhatina Mkb..banyak membantu.."



Ada beribu-ribu lagi testimoni pengguna yang berpuas hati dengan Vitamin E Shaklee ini. Anda berminat mahu lebih cantik dan sihat seperti mereka? Cuba sekarang juga. Harga retail hanya RM 149 tahan sehingga 4 bulan. Daftar ahli seumur hidup dengan hanya RM 65 anda akan dapat harga jauh lagi murah dari ni. 

Tapi bulan ni SPECIAL..
Anda boleh dapat Vitamin E dengan harga lagi murah !!
dan 
Keahlian Percuma !!

Caranya...
Dengan setiap pembelian set promo beli 6 percuma 1 anda layak untuk mendapat penjimatan sehingga RM300++ (Terms & Condition apply)

1) Special members price
2) Free Shaklee membership (worth RM 65)
3) Cash bonus.

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;
Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

No comments:

Post a Comment