"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday 7 July 2014

Set menyusu Shaklee memang terbaik

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Apa khabar ibu-ibu menyusu sekalian? Semoga ibu-ibu sihat sejahtera dan di permudahkan jalan untuk menjayakan penyusuan bayi di bulan Ramadhan ini. Semalam saya buat Power Pumping (PP). Setiap kali nampak hasil susu berkurangan, memang saya akan buat PP. Buat ibu-ibu yang belum tahu apa itu PP, teknik PP ada saya ceritakan di entri ini. Boleh rujuk dan semoga bermanfaat.

Hasil perahan sesi pagi 8oz.

Ini hasil saya untuk sesi pagi. Alhamdulillah syukur, walaupun puasa, susu tetap melimpah ruah. Kadang-kadang bila ingat balik pengalaman menyusu awal kelahiran Fateh dulu, rasa macam tak percaya perjalanan penyusuan saya boleh bertahan sampai sekarang. Kalau lah saya teruskan dengan sikap ego tidak mahu mencuba, pasti sekarang dah bertin-tin susu formula yang Fateh terpaksa minum. T_T

Awal-awal dulu saya cuma ambil Set Breastfeeding - Set B sahaja. Lama-kelamaan saya rasa susu semakin berkurangan selepas Fateh dah pandai makan jadi saya bertukar ke Set Breastfeeding - Set 3M. Selepas makan Set 3M, Alhamdulillah, hasilnya susu semakin banyak dan pekat dan saya perasan Fateh cepat kenyang bila menyusu. Sehingga sekarang saya setia mengamalkan Set 3M. 

Untuk mengelakkan ramai keliru nak ambil Set Penyusuan yang mana satu, hari ini saya nak kongsikan panduan untuk memilih Set Penyusuan. 


Terdapat empat jenis Set Penyusuan.

1. SET B
  • Terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex dan Alfalfa Complex.
  • Untuk ibu yang TIDAK mempunyai masalah penyusuan dan sesuai untuk bayi yang menghidap ekzema.
  • Kurang sesuai untuk ibu yang baru melahirkan / berpantang kerana tidak sesuai dengan bayi yang mengalami JAUNDIS dan ada sesetengah bayi alah (cirit-birit) dengan alfalfa.
  • Sangat sesuai untuk ibu yang mengalami sembelit dan keputihan.
  • Alfalfa membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat.

2. SET EU FOUR PACK
  • Terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex dan Ostematrik.
  • Sesuai untuk ibu yang baru melahirkan (bayi berumur kurang 6 bulan).
  • Sesuai untuk ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS).
  • Sesuai untuk ibu yang mengalami sakit belakang dan masalah kerapuhan gigi.
  • Sangat sesuai untuk ibu yang tidak minum susu kerana Ostematrik membekalkan kalsium yang secukupnya kepada ibu.
  • Dapat membantu ibu lebih bertenaga dan cergas walaupun kurang tidur.

3. SET E
  • Terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex, Alfalfa Complex dan Ostematrik.
  • Sesuai untuk ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS).
  • Sangat sesuai untuk ibu yang mengalami sembelit dan keputihan.
  • Alfalfa membantu penghasilan susu dengan lebih cepat.
  • Sangat sesuai untuk ibu yang tidak minum susu kerana Ostematrik membekalkan kalsium yang secukupnya kepada ibu.
  • Memberi kesan lebih cepat kerana Alfalfa dan Ostematrik merupakan milkbooster.

4. SET TRIPLE M
  • Terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex, Alfalfa Complex, Ostematrik dan ESP.
  • Amat di galakkan untuk ibu yang mengalami masalah penyusuan (iaitu susu tidak bertambah walaupun telah melakukan perahan setiap 2 jam sekali dan minum air sekurang-kurangnya 3 L sehari)
  • Set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang di perlukan oleh badan agar tubuh si ibu berfungsi dengan baik.
  • Sangat sesuai untuk ibu yang mula ingin menyimpan stok.
  • Paling sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi.

Dah tahu pilihan mana yang terbaik untuk anda? InsyaAllah jika anda konsisten mengamalkan supplement menyusu ini, bonus lain yang akan anda dapat. Kulit semakin cantik dan badan semakin sihat. 

Thanks for reading !
Semoga bermanfaat..
^_^

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan dari rumah sehingga 4 hingga 5 angka sebulan?

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;
Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

Nikmati penjimatan harga sehingga 20% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran keahlian hanya RM65 sahaja sekali seumur hidup dan anda berpeluang menikmati pelbagai keistimewaaan lain selepas mendaftar sebagai ahli.

No comments:

Post a Comment