"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 6 July 2014

Kelebihan set mengandung Shaklee

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Hari ni dah 8 Ramadhan, cepatnya masa berlalu kan? Ramadhan dah hampir ke pertengahan dah. Macam mana puasa sahabat semua? berjalan lancar? atau selalu letih? atau selalu lapar dan dahaga yang teramat?

Alhamdulillah puasa kali ni saya terasa sangat-sangat berbeza dengan sebelum-sebelum ni. Rasa sangat bertenaga. Selepas berpuas hati dengan kesan positif mengamalkan Shaklee dari waktu berpantang, sampai sekarang saya masih konsisten dengan vitamin Shaklee. Tak rugi malah banyak faedah yang saya dapat.

Seorang customer saya yang membeli set mengandung daripada saya cerita, satu hari semasa beliau ke klinik untuk check up bulanan, seperti biasa nurse KK akan tanya, " Vitamin ada lagi tak? ".

Beliau dengan takut-takut menjawab (takut nurse marah makan supplement bukan-bukan ) " Sebenarnya saya makan Shaklee.. " .

Lepas tu tahu tak apa nurse tu jawab? " Baguslah makan Shaklee, makan Shaklee ikut jadual, jangan skip-skip. Shaklee bagus. " . Haha.

Masa beliau cerita, saya pun tergelak sama. Beliau bajet nurse akan membebel sebab makan ubat bukan-bukan, rupa-rupanya nurse pun puji melangit Shaklee. Beliau yang sebelum ni makan Shaklee ikut suka hati, terus disiplin makan sekarang. ^_^

Untuk pengetahuan semua, set mengandung Shaklee terdiri daripada beberapa jenis vitamin yang penting untuk ibu hamil.

Set mengandung Shaklee

Banyaknya vitamin Shaklee yang kena makan? Sebenarnya setiap vitamin yang di cadangkan, fungsinya adalah berbeza. Ibu mengandung memerlukan banyak nutrisi tambahan kerana menanggung dua badan secara serentak dan banyak perubahan fizikal yang terjadi pada tubuh ibu.

Pemakanan dengan nutrisi dan zat yang tidak mencukupi semasa mengandung boleh memberi kesan kepada tubuh badan ibu dan kesihatan ibu selepas bersalin. Malah nutrisi tertentu yang tidak lengkap juga boleh menyebabkan kecacatan pada bayi.

Secara ringkasnya, faedah setiap vitamin berikut adalah ;

Energizing Soy Protein (ESP)
Kekurangan protein di kaitkan dengan kecacatan pada bayi.

Vita Lea Iron Formula
Mengimbangi nutrient, mengurangkan letih dan membantu memelihara hb ibu.

B Complex
Mengandungi asid folik. Kekurangan asid folik boleh menyebabkan kecacatan dan terencat akal pada bayi.

Ostematrix
Melegakan sakit belakang dan menghalang osteoporosis.

Omega Guard
Mengandungi DHA yang membantu perkembangan otak janin (tidak di cadangkan pada trimester pertama dan akhir kehamilan kerana boleh menyebabkan tumpah darah).

Sustained Released Vita C Plus
Membantu penyerapan iron. Dos yang tinggi di ambil sebelum bersalin boleh mengurangkan sakit bersalin sebanyak 50%.

InsyaAllah terlalu banyak manfaat yang ibu-ibu akan dapat dari set mengandung Shaklee ini. Yang paling penting, keperluan nutrisi ibu dan bayi terjaga. Jom kita tengok apa kata pengguna yang mengamalkan SET MENGANDUNG SHAKLEE ini. 

Testimoni 1 :



Testimoni 2 :



Testimoni 3 :


Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan dari rumah sehingga 4 hingga 5 angka sebulan?

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ;
Farhana
Shaklee ID : 1097195
012-9830242 (Call, sms, whatapps)
farhanamazlan87@gmail.com

Nikmati penjimatan harga sehingga 20% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran keahlian hanya RM65 sahaja sekali seumur hidup dan anda berpeluang menikmati pelbagai keistimewaaan lain selepas mendaftar sebagai ahli.

No comments:

Post a Comment