"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 15 May 2014

Selamat Hari Ibu : Ummi Pauziah bt Che Hashim

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera..

Selamat Hari Ibu..


Ahad lepas, posting di facebook penuh dengan ucapan hari ibu. Hari ini baru berkesempatan nak update blog berkenaan hari ibu. Terlewat? Bagi saya tak ada istilah terlewat sebab hari-hari kita kena berterima kasih pada ibu. Jasa ibu tidak ternilai pada anak-anak.

Saya bersyukur di kurniakan seorang ibu yang hebat. Pada saya, beliau ibu paling hebat di dunia. Membesarkan anak seramai 11 orang dan sekarang masih bekerja sebagai guru. Ummi guru yang di sayangi pelajar-pelajarnya. Tidak hairan bila rumah terbuka Aidilfitri kami di adakan, 60% dari tetamu yang berkunjung ke rumah kami adalah pelajar ummi. Suami saya pun bekas pelajar ummi juga dulu.. ^_^

Saya lebih menghargai seorang ibu bila saya dah bergelar ibu. Sakit perit ketika mengandung dan melahirkan, hanya ibu yang mengerti. Punya anak seorang sudah kelam kabut nak uruskan rumah tangga. Apatah lagi dengan 11 orang anak seperti ummi.

Hubungan kami adik-beradik dengan ummi bagaikan sahabat. Kami share segala-galanya dengan ummi. Impian saya yang paling besar sekarang adalah untuk membahagiakan ummi dan abah saya. Di umur 50++ tahun ummi dan abah masih lagi bekerja. Saya tahu ummi dan abah sudah bekerja keras sejak kami masih kecil untuk membesarkan kami adik-beradik. Mereka sudah letih. Giliran saya pula untuk berbakti kepada mereka.

Ummi dan abah salah satu push factor saya dalam Shaklee. Saya tahu saya tak akan kaya dengan makan gaji. Saya tahu saya hanya akan kaya dengan berniaga. Dan ini jalan yang saya pilih untuk ummi dan abah saya dalam masa yang sama saya boleh memberi nilai kepada kehidupan orang lain.



Ummi, semoga Allah panjangkan usia ummi supaya Ana boleh berbakti kepada ummi..

Terima kasih ummi. Jasa ummi tak ternilai. Sayang ummi selamanya..

No comments:

Post a Comment