"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 8 January 2014

Wanita Cantik & Mulia


Allah swt berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia seharusnya menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan".

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk melahirkan ank-anaknya dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya".

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tegar ketika orang lain menyerah dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh".

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan bahkan ketika anaknya bersikap sangat meyakiti hatinya".

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalan dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya".


"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya namun kadangkala menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk berada di sisisuaminya tanpa ragu".

"Aku memberinya air mata untuk di titiskan. Ia adalah khusus untuk di gunakan ketika dia memerlukannya".

"Kecantikan seorang wanita bukan pada pakaian yang di kenakannya, susuk yang dia tampilkan atau bagaimana menyisir rambutnya. Kecantikan wanita harus di lihat dari matanya kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada".



No comments:

Post a Comment