"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 20 April 2014

Seminar Bangkit Berniaga 2014 Dr Azizan Osman

Alhamdulillah..pada Jumaat lepas, 18 April 2014 saya berpeluang untuk hadir ke seminar percuma Dr Azizan Osman. Actually percuma bersyarat ye, syaratnya mesti daftar berlima, baru dapat masuk free. Dr Azizan ajar, tak dapat cari 5 orang yang nak pergi pun tak apa, daftar je nama kawan-kawan kita, yang penting cukup 5 orang. 

Kemudian selepas selesai mendaftar online, kita akan dapat mesej dari Richworks. Mesej tu penting. Jangan p delete pulak. Sebab masa hari kejadian, urusetia akan minta kita tunjukkan mesej bukti kita dah mendaftar.

Saya pergi berdua. Dengan sepupu. Masa mula-mula kami sampai. Kami terkejut!! Ramainya orang. Boleh masuk ke ni. Kami cari parking. Banyak sangat kereta. Sampai bertindih-tindih parking. Alhamdulillah dapat jugak parking. Then kami menuju ke dewan. Nampak dah berkurang sedikit rakyat jelata berbanding tadi. Dalam fikiran saya , maybe mereka dah ambil tempat dalam dewan.

Kemudian kami mendaftar. Mula-mula kami di minta menunjukkan mesej yang telah kami terima dan urusetia akan bagi borang untuk kami isi. Selepas isi borang, kita akan dapat cenderahati. Sebuah buku bertajuk 'Planet Bisnes Azizan Osman' dan workbook. Terima kasih Dr Azizan. Murah rezeki Dr banyak memberi kepada kami hari ni.

Cenderahati dari Dr Azizan Osman. Thankss!!

Kami masuk ke dewan. Betul telahan saya, ribuan peserta yang saya tengok di luar tadi dah masuk dalam dewan. Penuh!! Bahagian perempuan dah full. Memandangkan hari ni hari Jumaat, mungkin peserta lelaki terlambat kerana urusan solat jumaat. Alhamdulillah, crew bagi peluang kami mengisi tempat duduk bahagian lelaki yang masih kosong. Sekejap je dah full balik. Yang terlewat terpaksa bersila di ruangan kosong di tengah. Dan akhirnya pintu dewan di tutup. Ramai lagi yang tak boleh masuk. Tapi nak buat macam mana. Dewan tak muat...

Acara di mulakan dengan tayangan video perkongsian dari alumni peserta Dr Azizan Osman. Ramai yang dah berjaya, bukan seorang je. Dari pendapatan RM 5000 sebulan ke pendapatan RM 36,000 sebulan. Dari RM 700,000 setahun ke pendapatan RM 26 juta setahun. Jujur saya tak fokus sangat dengan video yang di tayangkan. Saya dan sepupu tertunggu-tunggu bila Dr Azizan nak keluar. Sebab video yang di tayangkan tu adalah dari rancangan Nasi Lemak Kopi O. Kat internet pun boleh tengok. Haha.

Tiba-tiba dewan jadi gamat. Seorang crew keluar. Semua orang pakat berdiri. Saya yang pertama kali datang program ni ikut je lah apa yang crew tu suruh buat.  Baraa baraa beree beree. Rupanya nilah yang alumni Dr Azizan duk sebut-sebut. Exercise sebelum proses menerima ilmu. Bagus. Boleh hilangkan mengantuk.

Masa yang saya tunggu tiba. Dr Azizan muncul di pentas utama. Apa yang boleh saya katakan. Terbaik. Walaupun program selama 3 jam sahaja, banyak input yang saya dapat. Terasa sangat tak cukup untuk program ini sahaja. Lebih-lebih lagi perkongsian secara live dari bekas peserta Dr Azizan buatkan saya sangat-sangat teruja. 

InsyaAllah jika berkesempatan, saya ingin merasai pengalaman berada dalam seminar penuh Dr Azizan. Sebelum ni saya banyak kali terdengar suara-suara negatif berkenaan Dr Azizan. Kata mereka Dr Azizan penipu. Tipu duit. Tipu PHD. Tipu seminar. Katanya tak ada perubahan pun lepas pergi seminar. 

Pendapat saya, kalau tak suka orangnya, ambil saja ilmu nya. Kita tak rugi. Malah untung. Banyak orang yang pergi menceduk ilmu dari Dr Azizan, implementkan ilmu yang dia dapat dan berjaya. Kenapa tidak kita? Balik kepada diri sendiri. Tanya diri sendiri. Stop tuding jari pada orang lain.

Akhir kata, kalau nak tahu apa ilmu yang Dr Azizan kongsikan, rajin-rajinkanlah diri menghadiri seminar free ni. Saya nak cerita dalam ni banyak sangat nak tulis. Walaupun 3 jam, banyak tau ilmu yang kami dapat. Sekian dari saya..

Thanks for reading!!

^_^

No comments:

Post a Comment