"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 13 March 2014

Set Mengandung Shaklee Memenuhi Nutrisi untuk Ibu dan Bayi.

Ibu hamil memerlukan nutrisi yang lengkap dan seimbang untuk mendapatkan baby yang sihat. Baby serap nutrisi daripada badan ibu, kalau ibu tak makan makanan berkhasiat, macam mana baby nak membesar dengan sihat?

Nutrisi lengkap juga boleh membantu ibu-ibu sembuh dengan cepat selepas berpantang. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan ibu hamil berasa letih, lesu dan tidak bertenaga.


Atas sebab itulah ibu hamil di bekalkan dengan pil antenatal sepanjang tempoh hamil. Tapi sayangnya, kebanyakan pil antenatal ini di hasilkan secara sintetik @ tiruan dan mengambil masa yang lama untuk hancur dan diserap oleh tubuh. 



APA BEZA DENGAN SHAKLEE? 

Bezanya Shaklee adalah vitamin SEMULAJADI. Agaknya berapa lama badan kita kena bekerja-keras untuk serap vitamin sintetik ye? tak termasuk bahan-bahan tiruan yang di campur dalam tu lagi...T_T

Vitamin Shaklee juga boleh continue makan semasa berpantang dan menyusu. Kita cuma perlu tambah beberapa jenis vitamin je khas untuk berpantang dan menyusu. Super duper jimat lagi. Dan sebotol vitamin Shaklee boleh tahan at least 4 bulan. 


1) VITA-LEA® IRON FORMULA (Multivitamin)

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.

Zat besi dalam Vita-Lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

2) SUSTAINED RELEASE VITA-C

Sebagai antioksidan. Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi. Menjadikan kulit lebih cantik.

Membantu penyerapan iron. Iron takkan diserap oleh badan tanpa kehadiran Vitamin C.

3) B COMPLEX

Lengkap dengan 8 kumpulan vitamin yang di perlukan oleh tubuh badan untuk membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri.

Vitamin anti-stress. Stress boleh menjejaskan penghasilan susu ibu.

4) OSTEMATRIX ( Calcium & Magnesium)

Kalsium adalah komposisi terbanyak dalam susu ibu.

Kalsium penting untk bina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. 

Bagi ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian mereka, maka kalsium sedia ada dalam tubuh ibu akan di serap oleh bayi sepanjang tempoh kehamilan dan penyusuan.

Akibatnya ibu akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.  

Ostematrix boleh membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

5) OMEGA GUARD (EPA & DHA)

DHA adalah asid lemak perlu yang di jumpai dalam badan kita terutamanya di otak.

DHA sangat penting dalam perkembangan otak serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA uda asid lemak utama yang di jumpai dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.

Bayi tidak mampu mengahasilkan DHA mereka sendiri. Mereka memperoleh daripada susu ibu. Sebelum di lahirkan, DHA di dapati daripada ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.

Pakar mencadangkan Omega 3 kepada ibu mengandung dan menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

6) ENERGIZING SOY PROTEIN ISOLATED POWDER

Protein adalah salah satu komposisi utama dalam susu ibu. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeiharaan tisu.

Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.

Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Protein di katakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam. 

ESP membantu ibu memperolehi kesan optimum untuk pengambilan bersama vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.


Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci kepada :

1) Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna.
2) Perkembangan bayi yang sihat.
3) Pencegahan bayi dari mendapat jaundice.


Ramai yang dah akui keberkesanan Shaklee. Yang consume masa mengandung, continue lagi sampai berpantang dan menyusu. Sebab puas hati dengan kebaikan yang kita dapat. 




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? HARGA ISTIMEWA MENANTI ANDA, HUBUNGI SAYA :

Noor Farhana Mazlan.
SHAKLEE ID : 1097195
Tel / Whatsapp : 012-9830242
Emel : farhanamazlan87@gmail.com

No comments:

Post a Comment